zájmena
I |
I usually eat 4 times a day. I want to be alone. I am standing at the window. I would like a full glass of milk. I will run up. |
já |
Já obvykle jím 4 krát denně. Já chci být sám. Já stojím u okna. (teď) Chtěl bych plnou sklenici mléka. Já poběžím nahoru. |
you |
You are my clever son. You can be happy. Do you play golf? Where are you? You are a real queen. |
ty |
Ty jsi můj chytrý syn. Ty můžeš být šťastný. Hraješ golf? Kde jsi ty? Jsi opravdová královna. |
he |
He is a black actor. He can come at 7 p.m. I know he is not my boyfriend. Is it he or she? He works in a shop. |
on |
On je černý herec. On může přijít v sedm večer. Já vím, že on není můj přítel. Je to on nebo ona? On pracuje v obchodě. |
she |
Where is she? She is a doctor. I like her because she is funny. She has a small dog. She is available on Tuesday. |
ona |
Kde je ona? Ona je doktorka. Mám jí rád, protože je zábavná. Ona má malého psa. Ona je k zastižení v úterý. |
it |
It’s all about money. It is her last book. It will start on Tuesday. It’s not empty, it’s full. It’s an ugly photograph. |
to |
Je to všechno o penězích. To je její poslední kniha. To začne v úterý. To není prázdné, to je plné. To je ošklivá fotka. |
we |
We can do it. We are not stupid. We need you. We cannot stop now. We are your family. |
my |
My můžeme to udělat. My nejsme hloupí. My potřebujeme tebe. My nemůžeme přestat teď. My jsme tvoje rodina. |
you |
You are very active people. You are my new friends. You have a big house. You will start at seven. You are a lovely pair. |
vy |
Vy jste velmi aktivní lidé. Vy jste moji noví přátelé. Máte velký dům. Vy začnete v sedm. Vy jste překrásný pár. |
they |
They will sing. He and she are they. Where are they? They are friends. They don’t know what we know. |
oni |
Oni budou zpívat. On a ona jsou oni. Kde jsou oni? Oni jsou přátelé. Oni neví, co my víme. |
my |
My bed is at the window. My name is Bond. James Bond. Do you need my bike? My driver is Denis. In my room is a mouse. |
můj |
Moje postel je u okna. Moje jméno je Bond. James Bond. Potřebuješ moje kolo? Můj řidič je Denis. V mém pokoji je myš. |
your |
Write your name here. It’s your life, not my life. What is your email address? Where is your bathroom? It’s not for your eyes. |
tvůj |
Napiš tvoje jméno zde. Je to tvůj život, ne můj život. Jaká je tvoje emailová adresa? Kde je tvoje koupelna? To není pro tvoje oči. |
his |
Einstein and his life. She will watch all his films. I listen to his songs. His eyes are hungry. She wants his money. |
jeho |
Einstein a jeho život. Ona bude sledovat všechny jeho filmy. Poslouchám jeho písně. Jeho oči jsou hladové. Ona chce jeho peníze. |
her |
I am her driver. Where is her luggage? It is her problem. Her clothes are in the bedroom. It’s her favorite restaurant. |
její |
Já jsem její řidič. Kde je její zavazadlo? To je její problém. Její oblečení jsou v ložnici. To je její oblíbená restaurace. |
its |
Its door is from wood. What’s its color? Its leg is from metal. Spider makes its web. Every country has its own culture. |
toho |
Toho dveře jsou ze dřeva. A jaká je toho barva? Toho noha je z kovu. Pavouk dělá jeho síť. Každá země má svou vlastní kulturu. |
our |
Our clients are actors. Our planet is blue. Our house is our home. Our managers are young. Do you know our president? |
náš, naše |
Naši klienti jsou herci. Naše planeta je modrá. Náš dům je náš domov. Naši manažeři jsou mladí. Znáš našeho prezidenta? |
your |
This is your new boss. I always liked your house. Can your dog swim? And what’s your destination? Who is your typical customer? |
váš |
Toto je váš nový šéf. Vždycky jsem měl rád váš dům. Umí váš pes plavat? A jaký je váš cíl cesty? Kdo je Váš typický zákazník? |
their |
They will sing their new song. Their boat is over there. They got their money back. My parents sold their house. I would like to have their problems. |
jejich |
Oni budou zpívat jejich novou píseň. Jejich loď je támhle. Oni dostali jejich peníze zpět. Moji rodiče prodali jejich dům. Rád bych měl jejich problémy. |
me |
She wants to kiss me. Can you do this thing for me? John will find me. It is a new start for me. Life is a game for me. |
mě |
Ona chce políbit mě. Můžeš udělat tuto věc pro mě? John najde mě. To je nový začátek pro mě. Život je hra pro mě. |
you |
We will visit you next week. I see you first time. I would like to see you again. Can I ask you something? We didn’t see you. Sorry. |
tě |
My tě navštívíme příští týden. Vidím tě poprvé. Rád bych tě viděl znovu. Můžu se tě něco zeptat? My jsme tě neviděli. Promiň. |
him |
Did you call him? One time I helped him. I sold him my mobile for €270. I gave him 25¢. She wrote him a letter every day. |
mu |
Volal jsi mu? Jednou jsem mu pomohl. Prodal jsem mu můj mobil za 270 euro. Dal jsem mu 25 centů. Ona mu psala dopis každý den. |
her |
I like her because she is funny. I asked her about her job. Don’t tell her that she is older. Did you kiss her? Doctor gave her some tablets. |
jí |
Mám jí rád, protože je zábavná. Ptal jsem se jí na její práci. Neříkej jí, že je starší. Políbil jsi jí? Doktor jí dal nějaké pilulky. |
it |
Open it. Do you like it? Yes. I have it here. You cannot explain it. Will you buy it or what? |
to |
Otevři to. Líbí se ti to? Ano. Mám to tady. Ty nemůžeš to vysvětlit. Budeš to kupovat nebo co? |
us |
This workroom is small for us. This is a great news for us. She knew about us. Nicolas didn’t send us. One of us will have to do something. |
nás |
Tato pracovna je pro nás malá. Toto je skvělá zpráva pro nás. Ona věděla o nás. Nicolas nás neposlal. Jeden z nás bude muset něco udělat. |
you |
I want to tell you something. Can I help you, sir? I love you all. Can I offer you tea or coffee? Sorry but I don’t believe you. |
vám |
Chci vám něco říct. Mohu vám pomoci, pane? Miluji vás všechny. Mohu vám nabídnout čaj nebo kávu? Omlouvám se, ale nevěřím vám. |
them |
I will write them. I showed them the way. I told them to continue. I helped them on their garden. Give them the keys. |
jim |
Napíšu jim. Ukázal jsem jim cestu. Já řekl jim pokračovat. Pomohl jsem jim na jejich zahradě. Dej jim ty klíče. |